preskoči na sadržaj

Osnovna škola Dubovac Karlovac

Login
KAKO SE ZAŠTITITI NA INTERNETU?

Priloženi dokumenti:
hakom brosura.pdf

Uspjeh učenika

Raspored zvona

Kalendar
« Prosinac 2019 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

Tražilica
Anketa
Koji je tvoj najdraži blagdan?







Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
ENERGY@SCHOOL

Static HTML

 

KLIKNI I ČITAJ

Brojač posjeta
Ispis statistike od 22. 9. 2010.

Ukupno: 1429146
Ovaj mjesec: 2763
Ovaj tjedan: 221
Danas: 11
ETTAEDU.EU

PRIJAVA NA STRUČNE SKUPOVE

 

UČILICA

Povijest

Elementi praćenja uspjeha i kriteriji ocjenjivanja učenica i učenika - ŽSV nastavnika povijesti Karlovačke županije

 

  1. činjenično znanje

(poznavanje najvažnijih događaja, pojava, procesa, pojmova, osoba i činjenica)

  1. konceptualno znanje

(poznavanje povijesne kronologije, povijesnoga kontinuiteta i općih društvenih promjena, uzročno-posljedičnih odnosa, snalaženje na      povijesnom zemljovidu, razumijevanje povijesnih izvora i stavljanje istih u povijesni kontekst)

  1. proceduralno znanje

(izrada i izlaganje samostalnih  radnih zadataka i pisanih radova,  interpretacija povijesnih izvora, kreiranje povijesnih zemljovida i rad na  njima, opći odnos prema radu)

 

Oblici provjeravanja znanja učenica i učenika:

  1. pismeno
  2. usmeno

Svaka provjera znanja rezultira dvjema ocjenama: za činjenično i konceptualno znanje.

Domaće zadaće i radni zadaci: Domaća zadaća ili radi zadaci mogu biti zadani za svaki sat, a obuhvaćaju: analizu izvora i povijesnih zemljovida, odgovaranje na pitanja iz udžbenika ili na pitanja koje je postavio predmetni nastavnik, ciljane tematske zadatke (ocjenjuje se rad na rješavanju problema, prezentacija rezultata) - za svaku od provjera unutar tih elemenata učenice i učenici dobivaju ocjenu u rubriku Bilješke.

 

Kriteriji ocjenjivanja učenica i učenika

 

ČINJENIČNO ZNANJE
(poznavanje najvažnijih događaja, pojava, procesa, pojmova, osoba i činjenica)
odličan (5): Zna sve tražene povijesne događaje, pojave, procese, pojmove, osobe i činjenice te ih samostalno i cjelovito izlaže.
vrlo dobar(4): Zna većinu povijesnih događaja, pojava, procesa, pojmova, osoba i činjenica te ih izlaže uz manju pomoć nastavnika.
dobar(3): Prepoznaje najvažnije i pojedine događaje, pojave, procese, pojmove, osobe i činjenice te ih izlaže uz čestu pomoć nastavnika.
dovoljan (2): Prisjeća se i nepovezano izlaže glavne povijesne događaje, pojave, procese, pojmove, osobe i činjenice.
nedovoljan (1): Učenica/učenik nije dosegla/ao minimalni standard činjeničnog znanja. Izjavljuje da nije spremna/spreman.

 

KONCEPTUALNO ZNANJE
(poznavanje povijesne kronologije, povijesnoga kontinuiteta i općih društvenih promjena, uzročno-posljedičnih odnosa, snalaženje na  povijesnom zemljovidu, razumijevanje povijesnih izvora i stavljanje istih u povijesni kontekst)
odličan (5): Pronalazi sve potrebne podatke na zemljovidu i legendi, cjelovito rješava pitanja kronološkog poretka i argumentira uzročno-posljedične veze i odnose, razumije povijesni kontinuitet i društvene promijene te povezuje povijesne izvore s njihovim vremensko-prostornim okvirom.  Samostalno izrađuje točne i cjelovite crte vremena i usporedne tablice zbivanja.
vrlo dobar(4): Pronalazi većinu podatke na zemljovidu i legendi, rješava pitanja kronološkog redanja i argumentira uzročno-posljedične veze i odnose, razumije povijesni kontinuitet i društvene promijene te povezuje povijesne izvore s njihovim vremensko-prostornim okvirom uz rijetku pomoć nastavnika. Izrađuje točne crte vremena. Usporedne tablice zbivanja izrađuje uz pomoć nastavnika.
dobar(3): Pronalazi najvažnije i pojedine podatke na zemljovidu i legendi, necjelovito rješava pitanja kronološkog poretka, samo djelomično argumentira uzročno-posljedične veze i odnose, slabije razumije povijesni kontinuitet i društvene promijene te slabije povezuje povijesne izvore s njihovim vremensko-prostornim okvirom uz čestu pomoć nastavnika. Uz pomoć nastavnika izrađuje crte vremena. Uočava većinu  povijesnih sadržaja na povijesnoj karti i uz pomoć nastavnika donosi zaključke.
dovoljan (2): Samo uz nastavnikovu pomoć uočava podatke na zemljovidu i legendi, neuspješno rješava pitanja kronološkog poretka, neuspješno argumentira uzročno-posljedične veze i odnose, pogrešno razumije povijesni kontinuitet i društvene promijene te neuspješno povezuje povijesne  izvore s njihovim vremensko-prostornim okvirom. Površno i s pogreškama određuje povijesne sadržaje na povijesnoj karti. Ne zna se koristiti slijepim kartama.
nedovoljan (1): Ni uz nastavnikovu pomoć ne uočava podatke na zemljovidu i legendi, ne rješava pitanja kronološkog poretka, ne argumentira uzročno-posljedične veze i odnose, ne razumije povijesni kontinuitet i društvene mijene te ne povezuje povijesne izvore s njihovim vremensko-prostornim okvirom. Učenica/učenik nije dosegla/ao minimalni standard konceptualnog znanja. Izjavljuje da nije spremna/spreman. Pogrešno uočava i interpretira povijesne sadržaje na povijesnoj karti i donosi nelogične zaključke. Ne zna se koristiti slijepim kartama.

 

PROCEDURALNO ZNANJE
(izrada i izlaganje samostalnih  radnih zadataka i pisanih radova,  interpretacija povijesnih izvora, kreiranje povijesnih zemljovda i rad na  njima, opći odnos prema radu)
odličan (5): Razumije smisao, značenje i pouzdanost povijesnih izvora (slikovnih, pisanih) i obrazlaže svoj odgovor, cjelovito izrađuje povijesne zemljovide, analizira ih, cjelovito i interesantno izrađuje i izlaže samostalne radne zadatke i pisane radove. Razumije koncept multiperspektivnosti. Učenica/učenik pokazuje izrazitu aktivnost, motivaciju i interes za razumijevanjem i učenjem.
vrlo dobar(4): Razumije smisao, značenje i pouzdanost povijesnih izvora (slikovnih, pisanih), izrađuje  povijesne zemljovide, analizira ih  uz manje propuste  te izrađuje i izlaže samostalne radne zadatke i pisane radove uz manje propuste. Razumije multiperspektivni pristup. Učenica/učenik pokazuje interes, aktivnost i motivaciju za spoznavanjem i učenjem.
dobar(3): Slabo razumije smisao, značenje i pouzdanost povijesnih izvora (slikovnih, pisanih), površno izrađuje  povijesne zemljovide, površno ih analizira, površno, necjelovito i neinteresantno izrađuje i izlaže samostalne radne zadatke i pisane radove. Prepoznaje koncept multiperspektivnosti. Učenica/učenik samo povremeno pokazuje aktivnost i  interes za spoznavanjem i učenjem.
dovoljan (2): Samo prepoznaje značenje i pouzdanost povijesnih izvora (slikovnih, pisanih), neuspješno izrađuje povijesne zemljovide, neuspješno ih analizira i neuspješno prati njihovu tematiku, pogrešno izrađuje i izlaže samostalne radne zadatke i pisane radove. Zbunjuju ga višestruke perspektive i značenja prošlih događaja, ljudi i pojava. Učenica/učenik ne pokazuje aktivnost, motivaciju i interes za spoznavanjem i učenjem te ju/ga se na rad mora opominjati i poticati.
nedovoljan (1): Ne prepoznaje značenje i pouzdanost povijesnih izvora (slikovnih, pisanih), ne može izraditi povijesne zemljovide, izvršiti njihove analize i pratiti njihovu tematiku, ne prihvaća i ne sudjeluje u samostalnim radnim zadatcima te ne piše pisane radove. Učenica/učenik nije dosegla/ao minimalni standard proceduralnog znanja. Vještine usmenog, pisanog i ilustrativnog priopćavanja povijesnih informacija nisu razvijene. Učenica/učenik ne pokazuje interes i ne izvršava obveze koje se prakticiraju tijekom nastave povijesti.

 

KRITERIJI VREDNOVANJA ZA PISANE OBLIKE PROVJERE

Nedovoljan     0 – 50 %

Dovoljan         51 – 60%

Dobar              61 – 75 %

Vrlo dobar       76 – 90%

Odličan           91 – 100%

Navedeni omjer se može, u slučaju specifičnih rezultata pisanih provjera, prilagoditi ostvarenom uspjehu razrednog odjela po pojedinačnoj pisanoj provjeri.

 

ISPRAVAK NEGATIVNIH OCJENA

Negativna ocjena dobivena pismenom ili usmenom provjerom za činjenično i konceptualno znanje ispravlja se za svaki od tih elemenata usmenim ili (češće) pismenim putem.

Negativna ocjena dobivena za element proceduralnoga znanja se ispravlja odradom sadržaja zbog kojih se dobila negativna ocjena.

 

ZAKLJUČIVANJE OCJENA

Zaključne ocjene proizlaze na temelju svih ocjena dobivenih tijekom nastavne godine i na temelju bilješki o učeniku u rubrici Bilješke. Iako je najčešće, nije nužno rezultat aritmetičke sredine. Za odličnu ocjenu se od učenice/ka očekuje da na uspješno razvija vještine usmenog, pisanog i ilustrativnog priopćavanja povijesnih informacija te samostalno povezuje povijesne sadržaje sa sadržajima drugih nastavnih predmeta.

 

OBVEZE UČENIKA

  • redovitost pohađanja praćenja nastave u skladu s Kućnim redom škole te uputama koje im daje profesor nastavnoga predmeta
  • izvršavanje učeničkih obveza koje su propisane nastvnim planom i programom

 

OBVEZE NASTAVNIKA

  • realizacija nastave u skladu s nastavnim planom i programom: redovito pripremanja za nastavu, sustavno praćenje i ocjenjivanje učenica i učenika u skladu s propisanim Pravilnikom, komunikacija s roditeljima, stručnim suradnicima, upravom te kolegicama i kolegama u školi (posebno unutar Školskog stručnog vijeća)

 

preskoči na navigaciju